Duitsland

Toerisme Vlaanderen is actief op de Duitse markt. Hieronder vind je concrete resultaten en campagnes in Duitsland terug. Je vindt hier ook de contactgegevens van ons buitenlandkantoor in Keulen.

Roadshow Vlaamse Meesters in München en Keulen

Op maandag 16 en dinsdag 17 oktober organiseert Toerisme Vlaanderen in München en Keulen een Vlaamse Meesters – roadshow. Samen met 12 partners uit Vlaanderen stelt Toerisme Vlaanderen het Vlaamse Meesters – project 2018–2020 voor aan 95 genodigden. Die genodigden vormen een goede mix van Duitse (cultuur)trade-, MICE- en perscontacten.

De locaties voor beide avonden zijn niet de minste: de Alte Pinakothek / het Museum Brandhorst (München) en het Wallraf-Richartz-Museum (Keulen), die beide over een Vlaamse Meesters – collectie beschikken. Beide avondprogramma’s bestaan uit trade-workshops en presentaties over het Vlaamse Meesters-project voor zowel trade, MICE als pers. Aansluitend vindt op beide avonden een rondleiding doorheen de Vlaamse Meesters-collectie plaats, gevolgd door een diner. Ook ons meesterschap binnen de chocoladewereld wordt getoond aan de hand van Vlaamse Meesters – pralines, gecreëerd door chocolatier Reen

Volgende partners uit Vlaanderen zijn op de roadshow aanwezig:
Antwerpen Barok 2018. Rubens inspireert, Rubenshuis, Monumentale Kerken Antwerpen, Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen, Visit Antwerpen, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, Visit Brugge, Visit Gent, Visit Leuven, Visit Mechelen, All About Belgium, Tentoonstelling Adriaen Brouwer – Oudenaarde

Meer info over de Vlaamse Meesters – roadshow in München en Keulen vind je hier.

Meer info over het project Vlaamse Meesters 2018-2020 vind je hier.


Das war wunderschön

famtrip groep reisagenten keulen

Tussen 30 juni en 2 juli 2017 organiseerde Toerisme Vlaanderen samen met Studiosus Reisen München Gmbh een culturele fam trip. Maar liefst 27 reisagenten kwamen uit Keulen naar Vlaanderen om een bezoek te brengen aan Antwerpen (stadsrondleiding, Antwerp Barock 2018 en MAS), Brussels(Atomium), Brugge (stadsrondleiding) en Gent (Lam Gods). De deelnemers waren erg enthousiast over hun verblijf in Vlaanderen:

'Dankeschön für die wirklich ganz großartige und großzügige Unterstützung. Es war sehr schön. Flandern hat allen Teilnehmern sehr, sehr gut gefallen, das nicht zuletzt wegen der tollen Unterstützung und Organisation.' 

'Die Reise war wunderschön – Wetter hat gepasst, Essen war super lecker. Vielen herzlichen Dank auch nochmal für die großzügige Unterstützung von euch. Alle Teilnehmer waren richtig begeistert.'


Succesvolle DERTOUR fam-trip

Tijdens het laatste weekend van juni 2017 organiseerde Toerisme Vlaanderen samen met zijn partners een succesvolle Vlaanderen fam trip voor 18 DERTOUR-reisagenten. DERTOUR is de belangrijkste Duitse touroperator voor individuele stedenreizen. Op het 'lifestyle en eetcultuur' programma stond onder meer een bezoek aan Brugge waar ook een tipje van de 'Triennale 2018' - sluier werd opgelicht. En ook Oostende, met een bezoek aan het foodfestival A l'Ostendaise, Antwerpen, met zijn Bierpassie Weekend en Brussel, met een culinaire wandeling kwamen aan bod. De deelnemers reageerden enthousiast op het toeristische aanbod en absorbeerden tal van nieuwe, inspirerende indrukken van Vlaanderen.

 foto fam trip DERTOUR


Toerisme Vlaanderen en Eurowings slaan handen in elkaar

Op 9 juni 2017 startte Toerisme Vlaanderen een campagne samen met Eurowings. Dit is een voortzetting van een gemeenschappelijke actie uit 2016. Centraal staan de kunststeden Antwerpen, Brugge, Brussel en Gent die via de vliegverbinding Stuttgart - Brussel te bereiken zijn. Doelgroep zijn stijlvolle genieters en belevers uit Stuttgart en omgeving. Via een mix van online bannering, advertorials en een out-of-home-filmpje op infoschermen overtuigen we de Duitse consument om een citytrip naar Vlaanderen te boeken. De campagne loopt tot en met 30 juni 2017.


Stedencampagne in samenwerking met Deutsche Bahn van start

Op 29 mei 2017  lanceerde Toerisme Vlaanderen de stedencampagne ‘Alles. Außergewöhnlich’ (‘Alles. Buitengewoon’) in samenwerking met Deutsche Bahn. De crossmediale campagne bouwt voort op de inspanningen van de voorbije jaren en heeft ook dit jaar een thematische invalshoek. Op infoscreens in  trein-en metrostations in Frankfurt en Keulen (bereik van 3,4 miljoen contacten) en in online banners wordt elke stad met een thema verbonden. Slogans als ‘Alles. Außergewöhnlich. Köstlich’ (Gent), ‘Alles. Außergewöhnlich. Spitzenmäßig’ (Brügge), enz. in combinatie met bijpassende foto’s moeten de consument overtuigen zijn treinreis naar een van de steden (Gent, Brugge, Antwerpen, Mechelen, Leuven, Brussel of Oostende) te boeken. Dit kan al vanaf 19,90 euro vanuit Keulen en vanaf 39,90 euro vanuit Frankfurt met de Sparpreis-Belgien actie van Deutsche Bahn. 

Nieuw dit jaar is de integratie van de touroperator Ameropa (dochteronderneming van Deutsche Bahn) waardoor consumenten de mogelijkheid hebben treinreis inclusief overnachtingen als packages te boeken. Hiervoor staat een speciaal bookingstool ter beschikking dat een keuze uit meer dan 100 hotels in de steden biedt.
De campagne focust op stijlvolle genieters en belevers in de stedelijke regio’s langs het traject van de ICE-trein (Frankfurt, Keulen) en stelt de nabijheid van de Vlaamse steden centraal. De beste restaurants, de lekkerste chocolade en bieren en een overvloed aan cultuur kan je met de trein in korte tijd bereiken, en dat is uniek.
Bezoekers kunnen op de campagnepagina onmiddellijk hun reis naar Vlaanderen boeken http://bahn.visitflanders.de/ of doorklikken naar de landingspagina van Deutsche Bahn  https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/kampagne/flandern.shtml. De campagne heeft een looptijd van vier weken, wordt in de  loop van het jaar hernomen en zal met een extra luik Brugge in de kijker plaatsen.

  



nkomst- en overnachtingsstatistieken
.


Contact

VISITFLANDERS
Stolkgasse 25 - 45
50667 Köln

Tel. + 49-221-270 97 70
Fax + 49-221-270 97 77
deutschland@visitflanders.com
www.visitflanders.de