Wanneer de gids aan het einde van de rondleiding afscheid neemt van de groep, dan is dat dikwijls ook het einde van de bezoekerscyclus voor de klant. Een belangrijk contactpunt in de bezoekerscyclus tussen klant en organisatie met gidsenwerking wordt dan overgeslagen: de mogelijkheid om feedback te geven.
Feedback verzamelen van je klanten is geen taak die je er zomaar even bij neemt. Je medewerkers moeten overtuigd zijn van het belang van het werken aan kwaliteit in de organisatie en de rol die zij hierin kunnen vervullen. Naast een specifieke ingesteldheid naar de klant toe zijn er ook een aantal praktische aspecten die maken dat het verzamelen van klantenfeedback een succesvol instrument wordt in jouw organisatie.
Meer respons op je klantenbevraging
Feedback van je klant is een belangrijk aspect in de kwaliteitswerking van je organisatie met gidsenwerking. Laat dan ook aan je klanten merken dat je hun reacties écht belangrijk vindt, zowel de positieve als de negatieve. Dat kan door hen uit te nodigen om een klantenbevraging in te vullen.
De klantenreacties opvolgen
Eens je jouw klanten overtuigd hebt om je klantenbevraging in te vullen, is het van cruciaal belang om die informatie ook juist te verwerken. Aan de hand van de verwerkte resultaten kan je immers conclusies trekken om de kwaliteit van je aanbod, dienstverlening en werking te verbeteren.