Jouw contactpersoon

Verhalen zijn vandaag alomtegenwoordig. Ze draaien op verbeelding en emotie, alsof je het zelf beleeft. En dat is in onze beleveniseconomie van cruciaal belang. Mensen kopen immers geen producten of diensten meer, maar belevenissen en ervaringen.

Verhalen bieden echter meer dan zomaar emotie, ze voegen er betekenis aan toe. In verhalen beleven we iets en leren we tegelijk iets. Een verhaal kan daarom mensen inspireren.

De praktijkgids 'Storytelling voor organisaties met gidsenwerking' bevat praktische informatie en tips om zelf aan de slag te gaan met de verhalen van je organisatie om ze efficiënt in te zetten in je promotie en communicatie. De praktijkgids gaat o.a. in op deze vragen:

  • Wat is storytelling eigenlijk? Waarom is het zo belangrijk geworden? Op welke manier verandert het de communicatie van onze organisatie?
  • Hoe bouw je een goed verhaal op? Uit welke onderdelen bestaat het? Hoe creëer je een spanningsboog?
  • Op welke manier verwerk je verhalen in je website, sociale media en visuele communicatie?

Download de praktijkgids

Praktijkgids: Storytelling