Vroeger waren toeristen voor hun oriëntatie, inspiratie en informatie over toeristisch aanbod aangewezen op gespecialiseerde dienstverleners zoals toeristische informatiecentra. Maar vandaag begint de zoektocht - zeker na afreis - meer en meer bij Google en andere digitale media zoals Tripadvisor. De vraag luidt dan ook: hoe speel je daar met toeristisch onthaal optimaal op in?

  • Download hier de praktijkgids Onthaal met digitale media
  • Download hier de bijhorende presentatie
  • Download hier de minigids voor je lokale partners (attracties, logies, ...)
  • Lees hier meer in een blog van TrekkSoft (tours & activities)

Inhoud:

  • Naar welke info gaat een toerist digitaal/mobiel op zoek en wat betekent dit voor onder meer de website van je bestemming? Waar liggen quick wins voor het rapen?
  • nuttige Google-applicaties: MijnBedrijf, Maps, Vertalen, Trips, LocalGuides ...
  • Tripadvisor als infobron
  • Hoe zorg je ervoor dat fysiek en digitaal onthaal elkaar onderling versterken?
  • Wat betekent digitaal onthaal voor je interne organisatie (Gent als good practice) en hoe betrekt je lokale partners zoals logiesondernemers en attracties erbij?