Toepassingen van virtual reality en 3D in bestemmings-marketing en onthaal

De toepassingen van virtual reality en 3D-visualisering in toerisme zijn trending, zowel in de pre-boekingsfase als op de bestemming. Twee webartikels hierover lichten een tip van de sluier. Challenge: hoe speel je hierop in als DMO?

Hoe kan je user-generated content gebruiken om te inspireren?

Reiscontent die bezoekers onder de vorm van foto's en video's delen via sociale netwerken - met Facebook en Instagram op kop - kunnen erg nuttig zijn om de...

Micro-momenten tijdens de bezoekerscyclus

Wat zijn micro-momenten, hoe hebben smartphones via die micro-momenten het gedrag van toeristen doorheen de customer journey cycle veranderd en last but not...

UK Travel Decisions in a Multiscreen World

Recent onderzoek (UK) geeft aan welke devices (potentiële) reizigers hanteren in de verschillende fasen van de bezoekerscyclus: presentatie, webinar en infografiek.

User Generated Content van reizigers in de pre-bookingsfase

Online infographic over het grote belang van sociale media in de eerste fasen van de bezoekerscyclus

Sociale media voor beginners

Tips & tricks voor het optimale gebruik van sociale media in een presentatie (51 slides) van Toerisme Vlaanderen.

Facebook maakt het bedrijfspagina's lastiger

Wil je als organisatie met resultaat via Facebook blijven communiceren, dan moet je het sinds 2018 anders aanpakken.

Mobiel zoeken en boeken onderzocht door Google

Google en TNS-research onderzochten recent de rol van mobiel internet in het zoek- en aankoopgedrag van toeristen.

Mobiel boeken wordt stilaan mainstream

Online boeken gaat vooralsnog meestal met de desktop, maar mobiel boeken via smartphone of tablet wint meer en meer terrein, zeker in de voor bestemming...

Digitale transformatie in de reiswereld

Dit Skift-rapport (dec. 2017, 38 p.) gaat in op recente trends in de ICT-sfeer en de impact daarvan op de nieuwe (lees: 'digitally empowered') reiziger.

Digitalisering reisindustrie stopt niet bij mobiel: hier zijn 'voice search' en AI

'Voice search', artificiële intelligentie en 'conversational messaging' bieden nieuwe mogelijkheden om de relatie tussen klant en reisindustrie nog klantvriendelijker en meer op maat te maken.

Vertaaltechnologie als middel voor een eersteklas digitale ervaring

Local Everywhere - een rapport van Skit-Smartling dat ingaat op de uitdaging voor de reisindustrie om in het licht van een mondiale vertaalnood toch te zorgen voor een eersteklas digitale reiservaring bij internationale klanten.

Why Mobile First is Outdated - What really matters is screens, not devices

Dit webartikel van Medium relativeert het belang van 'mobile first' en geeft aan dat het vooral aankomt op de keuze van het (touch)scherm dat het best aan de gebruikscontext van het ogenblik is aangepast.

Super reis apps: MakeMyTrip als voorbeeld

Veel online platformen zijn eerst gestart als reviewsites of boekingstools voor specifieke onderdelen van de reiscyclus (logies, vluchten, ...).

Tripadvisor als reisplanner

Tripadvisor ontwikkelt zich gaandeweg tot praktische tripplanner en infobron eens de toerist ter plaatse is. De recente overname van Cityplanner zet die...

Print heeft in een onthaalstrategie nog altijd zijn plaats

Uit onderzoek blijkt dat brochures en folders nog altijd gegeerd zijn.

Content Marketing: 10 Guidelines for 2016-2017

Content Marketing: 10 Guidelines to win your clients hearts and business in 2016-2017 (presentatie Steven Van Belleghem)