De customer journey cycle in Zeeland
Het Kenniscentrum Kusttoerisme (NL) legt op een bevattelijke manier uit hoe het concept van de customer journey kan helpen om de toeristische dienstverlening van een bestemming te verbeteren uitgaande van het idee dat de gast centraal staat.
The Connected Traveler - Customer Experience in Real-Time
Big data en het voortdurend geconnecteerd zijn opent tot hiertoe onbekende mogelijkheden voor communicatie en dienstverlening op maat. Maar je moet ook weten maat te houden!
De menselijke factor in het digitale tijdperk
In dit interview benadrukt de stichter van Bluelink dat de menselijke factor ook bij het gebruik van digitale kanalen in dienstverleningsprocessen een...
Consumer-centric product design
Door goed in te spelen op gebruikersnoden kan je in dienstverlening het verschil maken. Het door UserTesting gesponsorde rapport (39 p.) van Skift over deze...
Stop delighting customers!
"Wow-service is cruciaal voor klantentrouw en reputatie", niemand zal je op dit punt tegenspreken.
Digitale transformatie in de reiswereld
Dit Skift-rapport (dec. 2017, 38 p.) gaat in op recente trends in de ICT-sfeer en de impact daarvan op de nieuwe (lees: 'digitally empowered') reiziger.
4 Mobile Moments changing the Customer Journey
Smartphones zorgen voor een veranderende bezoekerscyclus met tal van "micro-moments" (artikel Think with Google, nov. 2015)
Personalisering verzoenen met privacy
Personalisering is niet langer weg te denken in de wereld van marketing, e-commerce en het streven naar trouwe klanten door dienstverlening op maat.
Millennials coming of age
Deze infografiek van Goldman Sachs helpt je om de belangrijke doelgroep van de millennials (jongeren geboren tussen 1980 en 2000) beter te begrijpen.
Social Media Customer Service in the Travel Industry
Gratis rapport van Skift (travel intelligence) over de uitdagingen en de toekomst van een klantendienst via sociale media.
Millennials versus babyboomers
Als je met succes wil communiceren, zal je in de benadering van je klant rekening moeten houden met wie je voor je hebt.
Service design voor millennials
Hoewel millennials niet fundamenteel verschillen van andere doelgroepen in het toerisme, zijn er toch enkele typische kenmerken waar je bij het opzetten van diensten en producten rekening mee houdt.
Artificiële intelligentie voor onthaal op maat
Toepassingen op basis van artificiële intelligentie gericht op het inspireren, informeren, plannen en boeken op maat van de klantbehoeften zijn onderweg, maar er is nog wel een afstand te gaan. TNOOZ geeft in een webartikel een voorproefje van de richting die we uitgaan met de 'travel concierge'.