Verhalen zijn vandaag meer dan ooit alomtegenwoordig. Ze draaien op verbeelding en emotie, alsof je het zelf beleeft. En dat is in onze belevingseconomie van cruciaal belang. Mensen kopen immers geen producten of diensten meer, maar belevenissen en ervaringen.

Verhalen bieden echter meer dan zomaar emotie, ze voegen er betekenis aan toe. In verhalen beleven we iets en leren we tegelijk iets. Een verhaal kan daarom mensen inspireren.

We ontwikkelden een praktijkgids met duidelijke en praktische informatie en tips en tricks. Zo kan je zelf aan de slag met de verhalen van je organisatie om deze efficiënt in te zetten in je promotie en communicatie. De praktijkgids gaat o.a. in op onderstaande vragen:

  • Watis storytelling eigenlijk?Waaromis het zo belangrijk geworden?Op welke manierverandert het de communicatie van onze organisatie?
  • Hoe bouwen we een goedverhaalop? Uit welkeonderdelenbestaat het? Hoe creëren we eenspanningsboog?
  • Op welke manier verwerken we verhalen in onzewebsite, onzesociale media, onzevisuele communicatie?

Bekijk ook de presentatie bij de workshops 'Storytelling voor organisaties met gidsenwerking'. Ze is ook voor attracties en musea de moeite waard.