Jouw contactpersoon
Ook in coronatijden onderhoudt Toerisme Vlaanderen het contact met de internationale reissector. Via een online trainingsplatform, ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk, blijven we Vlaanderen volop promoten als bestemming bij reisagenten en reisorganisatoren. Hierbij leren we hen meer over de Vlaamse Meesters, Vlaanderens kunst, erfgoed en cultuur en de culinaire troeven. Het platform is ondertussen ook in gebruik in onder andere de Verenigde Staten, Canada en Scandinavië. Tot nu toe promoot de Scandinavische markt het platform in de originele versie van het Verenigd Koninkrijk. Intussen blijft de markt werken aan haar eigen Scandinavische versie. Daarnaast plant Frankrijk om met zijn versie van het platform klaar te zijn tegen het einde van dit jaar.
In Centraal-Europa wordt het platform gepromoot in de online reismagazines Traveller en TIP. Via deze weg probeert Toerisme Vlaanderen in deze regio reisagenten te bereiken en aan te sporen om de online opleiding te volgen. De eerste drie personen die de opleiding volbrengen, krijgen een doosje Belgische pralines aangeboden.
Het originele – Engelstalig – platform wordt dus, indien nodig, steeds opnieuw vertaald om wereldwijd te introduceren op verschillende markten. Hierbij moedigt Toerisme Vlaanderen reisagenten en reisorganisatoren steeds opnieuw aan om hun kennis over Vlaanderen te verbeteren. En voor wie maar niet genoeg kan krijgen van Vlaanderen als bestemming, lanceerden we dit jaar een extra module waarin we zowel recreatief als competitief fietsen in Vlaanderen promoten.
De reisagenten die de modules hebben volbracht, ontvangen van Toerisme Vlaanderen een certificaat waarmee ze zich kunnen onderscheiden van andere agenten. Bovendien organiseren we geregeld wedstrijden waarbij we verschillende prijzen weggeven. Dit moet een extra stimulans zijn om aan de slag te gaan met de module en om Vlaanderen steeds opnieuw te blijven promoten.