Merkbeleid

Het DNA van Vlaanderen laat zich het best samenvatten als 'baanbrekend vakmanschap'. Dat is ons oerverhaal, de essentie van het ‘merk’ Vlaanderen.
merkbeleid Flanders State of the Art

Jouw contactpersoon

vakmanschap

Ons oerverhaal: baanbrekend vakmanschap

 

Vlaanderen staat voor topklasse. Op elk vlak. Wij Vlamingen zijn stuk voor stuk gepassioneerde, licht eigenzinnige mensen met veel kennis en liefde voor ons vak. Gedreven door innovatie, maar met veel respect voor onze tradities. Daarom laat het DNA van Vlaanderen zich het best samenvatten als: baanbrekend vakmanschap. Dat is ons oerverhaal, de essentie van het ‘merk’ Vlaanderen.

merkbeleid

Onze merkstrategie zet Vlaanderen op de wereldkaart

 

In alles wat we doen schuiven we dit oerverhaal – en dus het merk Vlaanderen – op een sterke en eenduidige manier naar voren. Deze merkessentie weerspiegelt zich in onze keuze van toeristische belevingen, bijhorende communicatie en promotie.

Alles ademt baanbrekend vakmanschap. Van de toeristische thema’s die we internationaal in de kijker zetten – onze rijke cultuur en ons erfgoed, onze eet-en drinkcultuur, onze prachtige natuur, onze liefde voor het fietsen en onze congres- en eventwerking – over de teksten en beelden die we gebruiken tot het subsidiebeleid en de partners waarmee we samenwerken.

Als trotse Vlamingen varen we bij Toerisme Vlaanderen mee onder de grote Vlaanderen-vlag, samen met alle partners binnen de Vlaamse overheid. Dankzij deze gemeenschappelijke merkstrategie zetten we Vlaanderen met één stem blijvend op de wereldkaart, als een bestemming van internationale topklasse.