Toerisme Vlaanderen organiseerde op 17 december 2020 een live webinar om deelnemers aan het opleidingstraject 'Door de bril van de bezoeker' te ondersteunen bij het verzamelen van relevante data, als eerste stap in het ontwerpproces gericht op een betere bezoekerservaring.

Inhoud

  • REVIEWS ALS INFOBRON
    • Pulse: Welke bronnen kan ik gebruiken?
    • Oplijsting van tools en hoe je om kan gaan met de inhoud.
  • DE BEZOEKERSBAROMETER
  • TEVREDENHEIDSBEVRAGINGEN
    • Waarom een tevredenheidsbevraging opstellen? Wat haal ik eruit?
    • Hoe begin ik eraan en waar moet ik op letten?
      • Wat wil ik precies te weten komen?
      • De juiste vragen stellen en de juiste woorden gebruiken.
    • Hoe voer ik een goede bevraging uit?
      • Waar, wanneer en hoe ga ik bevragen?
      • Hoe doe ik dat in tijden van Covid-19?
    • Hoe interpreteer ik deze informatie?
      • De cijfers
      • De open antwoorden

Inleiders

  • Marjan Nauwelaert, Toerisme Vlaanderen
  • Jos Pyck, Toerisme Vlaanderen

Webinar-documentatie

  • Download hier de presentatie
  • Download hier de handleiding 'Data verzamelen over bezoekers en tevredenheid'
  • Ga hier naar meer info over de bezoekersbarometer
  • Bekijk hier de opname