Onze visie

onze visie header image-meisje houdt kompas vast op bloemenachtergrond
Toerisme Vlaanderen komt vanaf 2021 met een nieuwe visie: een visie met het oog op het inzetten van toerisme als een middel om van Vlaanderen een florerende bestemming te maken.

Toerisme Vlaanderen wil zich als een strategie- en kennisgedreven overheidsdienst inzetten om de positieve kracht van toerisme te versterken. Zo kan Vlaanderen bloeien als innovatieve, inspirerende en kwalitatieve reisbestemming ten bate van de plek, zijn bewoners, ondernemers en bezoekers. Ons einddoel? Een florerende bestemming worden!

  • flora et labora image
    De wereld en het toerisme veranderen razendsnel. Om in te spelen op die veranderingen, komt Toerisme Vlaanderen vanaf 2021 met een nieuwe visie: een visie met het oog op het inzetten van toerisme als een middel om van Vlaanderen een florerende bestemming te maken.
  • week van het toerisme illustratie
    Toerisme Vlaanderen heeft een nieuwe visie. Een visie waarmee we ervoor willen zorgen dat Vlaanderen kan bloeien als een innovatieve, inspirerende en kwalitatieve reisbestemming waarbij de plek, haar bewoners, ondernemers én bezoekers samen centraal staan. Een mooie doelstelling, maar eentje die we in de praktijk niet alleen kunnen realiseren. Daarom hebben we jullie nodig. Geloof ook in de positieve kracht van toerisme en ga de samenwerking met ons aan!
  • Warandepark Brussel
    Toerisme Vlaanderen speelt als intern verzelfstandigd agentschap (met rechtspersoonlijkheid) een belangrijke rol in de uitvoering van het Vlaams toerismebeleid. De minister van Toerisme en het Vlaams Parlement stippelen het toerismebeleid uit.
  • Brandingstrategie
    Zoals de internationale marketingstrategie het stelt, kiezen we samen met alle partners binnen de Vlaamse overheid voor een gemeenschappelijke merkstrategie. Enkel zo kunnen we Vlaanderen overal op dezelfde gelijkwaardige manier op de kaart zetten als een bestemming van internationale topklasse.