Reizen is voor iedereen
Laat je inspireren door mensen die allemaal bezig zijn met ‘toegankelijk reizen’ of ‘reizen voor iedereen’. En ga dan zelf aan de slag met deze checklijsten.
Inspiratie:
- Video
- Nathalie: "Ik wil zo gewoon mogelijk doen"
- Jenny: "Reizen is een verrijking"
- Tips voor een toegankelijk reisbureau: Een klantvriendelijke en toegankelijke service hoeft niet moeilijk of duur te zijn. Deze brochure met praktische tips voor touroperators en reisagenten zet je een heel eind op weg. Het boekje toont hoe je makkelijk en zonder grote investeringen te moeten doen een meer klantvriendelijke en toegankelijke service kunt aanbieden. De toegankelijkheid van je gebouw en van je communicatie, hoe breng je de noden van je klant in kaart, waar vind je een oplossing voor deze vragen, hoe anticipeer je op mogelijke obstakels,… Download de brochure hier als pdf-bestand of vraag een gratis exemplaar aan bij de dienst Toegankelijk toerisme in Vlaanderen; toegankelijk@toerismevlaanderen.be - 02 504 03 40.
- Acht keer een persoonlijke kijk:
- De uitdagingen van toegankelijk reizen - Kristof Steegmans
- Durf te dromen - Inge
- Hier gebeuren mooie dingen - Kathleen De Meyere
- Ik wil zo gewoon mogelijk doen - Nathalie Van D’Huynslager
- Mensen maken het verschil - Veerle en Bert
- Reizen is een verrijking - Jenny
- Toerisme als hefboom - Jo De Bock
- Themakrantje: Reizen is voor iedereen
Aan de slag:
Deze checklists helpen bij het realiseren van een klantvriendelijke en toegankelijke service. Ze zijn in Word-formaat opgesteld, zodat je zelf je eigen aanpassingen kunt aanbrengen.
De rode draad in deze verhalen? Reizen is voor iedereen. Al heeft de ene persoon net ietsje meer noden en behoeften dan de andere. Met de nodige voorbereiding en een open ingesteldheid kan je daar passend mee omgaan.
Met deze actie willen we jou laten zien dat het beslist de moeite loont om nu, straks, in de nabije toekomst na te gaan hoe jij, in jouw hoedanigheid van ondernemer, reisagent, touroperator, hotel- en of restaurantuitbater, productontwikkelaar, beleidsmaker, omgaat met dit gegeven.
- Download Checklist huurwagen.docx (docx - 25.55 KB)
- Download Checklist klantengesprek.docx (docx - 26.41 KB)
- Download Checklist reis per cruiseschip.docx (docx - 26.43 KB)
- Download Checklist reis per ferry.docx (docx - 26.11 KB)
- Download Checklist reis per touringcar.docx (docx - 26.07 KB)
- Download Checklist reis per trein.docx (docx - 25.8 KB)
- Download Checklist toegankelijk logies.doc (doc - 79 KB)
- Download Checklist vliegtuigreis.docx (docx - 26.8 KB)