Jouw contactpersoon
Download het volledige trendrapport
Waarom dit trendrapport?
Als we willen werken aan het toerisme van morgen, moeten we weten wat er nu leeft in de maatschappij en welke ontwikkelingen op ons afkomen. Om een beter zicht te krijgen op hoe het toerisme er in de komende jaren vermoedelijk zal uitzien, bestelde Toerisme Vlaanderen bij veranderingspsycholoog en trendanalist Herman Konings (Pocket Marketing/nXt) de studie ‘Megatrends 20’s’. Dat wetenschappelijk onderbouwde inspiratiedocument geeft inzichten en beknopte cases, gebaseerd op informatie van een internationaal netwerk van zogeheten ‘trends intelligence agency’s’.
Verschillende trendniveaus
De inhoud van het rapport is opgedeeld aan de hand van 10 megatrends. Dat zijn tendensen die maatschappelijke ontwikkelingen sturen. Die brede trends worden concreter gemaakt aan de hand van macrotrends, mesotrends en microtrends. Het is op die laatste 3 niveaus dat concrete ontwikkelingen in de toeristische sector zich afspelen. De verschillende trends worden in de studie ook geïllustreerd met concrete voorbeelden, ter inspiratie.