Jouw contactpersoon
‘Door de bril van de bezoeker’ is een stap-voor-stap gids in de wereld van mensgericht ontwerpen. Het richt zich op de bezoekers van attracties en musea. Jij bent de ‘chief experience officer’, verantwoordelijk voor het creëren van onvergetelijke ervaringen. Samen met je team versterk je de reputatie van je attractie.
Een initiatief van Toerisme Vlaanderen
Van 2019 tot 2022 organiseerde Toerisme Vlaanderen het opleidingstraject 'Door de bril van de bezoeker'. Deze opleiding was specifiek voor leidinggevenden in kwaliteit en publiekswerking. Hier vind je al het materiaal dat tijdens dit traject is gebruikt.
Voor wie?
- Je volgde het opleidings- en begeleidingstraject ‘Door de bril van de bezoeker’ en wil je kennis nog eens opfrissen voor je een nieuwe ontwerpuitdaging aanpakt.
- Je bent benieuwd naar de kunst van het mensgericht ontwerpen en wil jezelf vertrouwd maken met de methoden en technieken.
- Je wil als coach een groepje mensen inwijden in de principes van het mensgericht ontwerpen en hen op weg helpen om er concreet mee aan de slag te gaan.
Inhoud DIY-kit
- De syllabus
- Sessiepresentaties, templates en tools
- Vijf leuke extraatjes
Syllabus
De syllabus is jouw gids voor mensgericht ontwerp. Je leert de principes kennen en raakt vertrouwd met het proces. Je leert ook werken met nuttige methoden en technieken. De syllabus bevat templates en tools die deel uitmaken van deze DIY-kit.