Jouw contactpersoon
Voor meer dan 40% van de Europeanen is lekker eten en drinken één van de belangrijkste factoren bij het kiezen van hun reisbestemming. Culinaire belevingen zijn voor bezoekers, met andere woorden, een uitgelezen manier om Vlaanderen beter te leren kennen.
We willen vanuit toerisme bijdragen aan een duurzame toekomst voor onze Vlaamse eet- en drinkcultuur. We zetten de Vlaamse culinaire producten en gerechten en de straffe verhalen centraal.
Vlaamse producten
Belgische biercultuur
Smaakhaven
Projecten en internationale promotie
Om onze strategische doelstellingen te realiseren zetten we in op verschillende projecten en de internationale promotie van Culinair Vlaanderen.
Culinaire belevingen
Binnen het project "Belevingen rond Vlaamse producten" gaan we sterke culinaire belevingen rond Vlaamse producten identificeren, ontwikkelen en promoten.
Ambassadors of GOESTING
Dit ambassadeurscollectief bestaat uit een groep sterke culinaire makers die Vlaanderen als culinaire bestemming internationaal willen promoten en versterken.
Internationale promotie
Om het culinair aanbod te vermarkten richten we ons samen met ons buitenlands netwerk op buitenlandse ‘CIP’s’ (Culinary Influential People), op de pers (journalisten, bloggers, ...) en op de reisindustrie (tour operators, reisagenten, …). We voeden hen met nieuws over Vlaanderen als culinaire bestemming en laten hen proeven van onze troeven.
Meer info? Neem contact op met Olivier Seyssens
Een vraag over biertoerisme? Stuur een mail naar Stijn Van Houdt
Onderzoek
Via prospectie, netwerking en onderzoek wordt onderzocht wat het potentieel is van nieuwe verhaallijnen en culinaire producten. Daarnaast wordt vooral onderzoek gevoerd ter ondersteuning van de verder uitwerking van deze strategie.
Benieuwd naar meer?
Strategisch plan Culinair Vlaanderen
Wil je meer weten over het thema ‘Culinair Vlaanderen’ en onze plannen? Het strategisch plan Culinair Vlaanderen biedt een kader voor de ontwikkeling en promotie van het thema. Je ontdekt waar we precies op inzetten en wat onze focus is om te komen tot Vlaanderen als florerende culinaire bestemming.