Jouw contactpersoon
Toerisme Vlaanderen streeft ernaar zijn websites en -toepassingen toegankelijk te maken, overeenkomstig het bestuursdecreet van 7 december 2018 waarmee de Europese Richtlijn 2016/2102 is omgezet.
Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op www.toerismevlaanderen.be
Er is in 2024 een externe toegankelijkheidsaudit uitgevoerd. Deze audit was een diepgaande toegankelijkheidsscreening uitgevoerd door een toegankelijkheidsexpert.
Nalevingsstatus
Deze website voldoet gedeeltelijk aan de Web Content Accessibility Guidelines versie 2.1 niveau AA omdat niet aan de onderstaande criteria is voldaan.
Niet-toegankelijke inhoud
Technische problemen
- Sommige teksten en sommige niet-tekstuele elementen scoren onder de minimale contrastverhouding.
- Niet alle functies zijn toegankelijk via het toetsenbord.
- Niet alle onderdelen van de gebruikersinterface (zoals formulierelementen en links) hebben een correcte naam, rol of waarde waardoor ondersteunende technologieën problemen kunnen ervaren bij het navigeren.
Redactionele problemen
- Bepaalde video’s zijn niet voorzien van ondertiteling of audiodescriptie.
- Sommige documenten zoals PDF en Office-bestanden voldoen niet aan de vereisten voor webtoegankelijkheid.
- Sommige complexe afbeeldingen hebben geen correcte alternatieve omschrijving of tekstalternatief.
- De infografieken via Microsoft Power BI voldoen niet aan de toegankelijkheidsvereisten.
Anderstalige inhoud is niet altijd correct aangegeven in de code.
Verbeteringsplan
De vastgestelde technische problemen werden doorgegeven aan de website-leverancier. Zij worden verder onderzocht en aangepast bij een volgende update.
Feedback en contactgegevens
Heb je opmerkingen of ervaar je problemen op vlak van toegankelijkheid? En zijn die nog niet vermeld als werkpunt? Laat het dan weten.
Stuur een e-mail naar communicatie@toerismevlaanderen.be. We bezorgen je een antwoord binnen een redelijke termijn.
Klachten
Heb je een klacht? Neem dan contact op met Toerisme Vlaanderen. Dat kan per telefoon, brief of e-mail.
Ben je niet tevreden met het antwoord op jouw klacht, dan kan je terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst.
Deze verklaring is opgesteld op 7 juli 2022.
De verklaring werd laatst herzien op 10 april 2024.