Overslaan en naar de inhoud gaan
HomeOndersteuning voor vakantiemakers
  • Thema’s en projecten
    • Vlaanderen Erfgoedbeleving
    • Vlaanderen Natuurlijk
    • Culinair Vlaanderen
    • Vlaanderen Fietsland
    • Congressen en events
      • Congressen
      • EventFlanders
    • Iedereen Verdient Vakantie
    • Gastvrijheid
      • Jongeren
      • Toegankelijkheid
      • Familievriendelijkheid
    • Gidsenwerking
  • Tools en ondersteuning
    • Toolkit
    • Activiteiten & opleidingen
    • Open data
  • Cijfers en onderzoek
    • Onderzoeksthema's
      • Ambassadeursonderzoek
      • Bewonersonderzoeken
      • Reputatieonderzoek
      • Logiesonderzoek
      • De recreatieve toerist
      • Economie en toerisme
      • Congressen en events
      • Trends in toerisme
      • Vlaamse Meesters
      • Onderzoeksagenda 2025
    • Toeristische barometers
      • Bezoekersbarometer
      • Logiesbarometer
      • Bestemmingsbarometer
      • Meeting- en Congresbarometer
    • Cijfers
      • Landenfiches
      • Logiesaanbod
      • Overnachtingen en aankomsten
  • Erkenningen en subsidies
    • Labels
      • A-label
      • M-label
      • Green Key
      • Blue flag
    • Erkenningen
      • Erkenning als toeristisch logies
      • Erkenning als sociaal-toeristische organisatie
      • Erkenning als bemiddelingskantoor voor sociaal toerisme
    • Subsidies
      • Relance-oproepen
      • Subsidies voor logies
      • Subsidies voor jeugdverblijven (Toerisme voor Allen)
      • Subsidies voor bemiddelingskantoren voor sociaal toerisme
      • Subsidies voor sociaal-toeristische organisaties
      • Projectsubsidies 'Iedereen verdient vakantie'
      • Projectoproep Digitale Transformatie Congresvenues
      • Vlaams Stimulusprogramma
      • Hefboomprojecten
  • Logies uitbaten
    • Je logies aanmelden
    • Basisnormen van het Logiesdecreet
    • Openings- en uitbatingsnormen voor logies
    • Brandveiligheidsnormen logies
    • Comfortclassificatie voor logies
    • Controles op logies
    • Basisregister Vlaams logiesaanbod
    • Overnachtingsgegevens doorgeven als jeugdverblijf’
  • Home
  • Nieuws
  • Kalender
  • Publicaties
  • Over ons
    • Visie en strategie
    • Beleid
    • Organisatie en werking
    • Overeenkomsten
    • Branding
    • Vacatures
    • Contact

Kruimelpad

  1. Home
  2. Nieuws
  3. Brouwerij Boon viert 50ste verjaardag met nieuw bier en vernieuwde bezoekerservaring

Brouwerij Boon viert 50ste verjaardag met nieuw bier en vernieuwde bezoekerservaring

Rijen imposante houten biervaten in de rijpingsruimte van Brouwerij Boon

Jouw contactpersoon

Logo Vlaamse leeuw
Stijn Van Houdt
Thema Expert Culinair
Stuur een e-mail
Brouwerij Boon blaast dit jaar 50 kaarsjes uit en viert dat met een feestelijke combinatie van innovatie en traditie. De brouwerij, opgericht door Frank Boon in 1975, lanceert een nieuw bier én een vernieuwd bezoekersparcours om deze mijlpaal te vieren.

Nieuw: Geuze Mariage Parfait 10

Ter gelegenheid van het jubileum brengt Brouwerij Boon een gelimiteerde editie uit van haar iconische Geuze Mariage Parfait. De Geuze Mariage Parfait 10 bevat 10% alcohol in plaats van de gebruikelijke 8%, en biedt een nog vollere en rijkere smaakervaring. Deze Oude Geuze is zacht en verfijnd, maar met een uitbundige toets die zowel kenners als liefhebbers zal bekoren.

De 37,5cl fles is verkrijgbaar als losse aankoop én in een feestelijke geschenkverpakking, inclusief een Geuze Boon-glas met unieke 50-jaar opdruk en een voucher voor een gratis brouwerijbezoek. 

Vernieuwd bezoekersparcours

Ingang van Brouwerij Boon met grote rode banner, bakstenen gevel en open deur waar bezoekers binnenkomen.

Naast het nieuwe bier investeert de brouwerij ook in beleving. Het toeristisch traject doorheen de brouwinstallaties werd grondig vernieuwd. “Wie eerder al eens op bezoek kwam, zal verrast zijn,” zegt Karel Boon. “Met extra infopanelen, sfeerverlichting, foto’s en tv-schermen wordt het bezoek duidelijker, mooier en gewoonweg nog leuker.”

De vernieuwing kadert in een bredere toeristische visie. “We willen onze lokale Oude Geuze- en Kriekcultuur delen met bezoekers. Als je ziet hoe onze bieren gemaakt worden, begrijp je dat wat in dat glas zit, niet zomaar een biertje is.” Het project werd mede mogelijk gemaakt met steun van Toerisme Vlaanderen, dat inzet op lambiekbieren als troef voor het Pajottenland.

Met het relancebeleid van de Vlaamse Regering zetten we volop in op beleving en ondernemerschap. Brouwerij Boon toont hoe je met passie, visie en respect voor traditie een inspirerende plek voor bierliefhebbers uitbouwt. Hun vernieuwde bezoekersaanbod, dat zowel binnenlandse als buitenlandse gasten aanspreekt, illustreert perfect hoe authentieke verhalen en lokale producten kunnen bijdragen aan een sterke toeristische beleving.

Peter De Wilde

Peter De Wilde

CEO Toerisme Vlaanderen en administrateur-generaal Agentschap Onroerend Erfgoed

Publiek feest op 19 en 20 september

Op vrijdag 19 en zaterdag 20 september organiseert Brouwerij Boon een publiek feest met vrije toegang. Bezoekers kunnen dan de nieuwe Geuze Mariage Parfait 10 proeven en het vernieuwde bezoekersparcours ontdekken. Als extraatje voorziet de brouwerij dat weekend gratis rondleidingen met gids. 

Vrijdag 19 september voorziet de brouwerij vanaf 16u een Afterwork chill-out met DJ, barbecue en pizza oven. Zaterdag is er vanaf de middag live muziek door verschillende muzikanten en volksspelen. Beide dagen staat er ook een springkasteel. 

Bezoek de brouwerij

De brouwerij is wekelijks open op vrijdagen en zaterdagen. Op zaterdag kan je aansluiten bij een bestaande rondleiding. Groepsbezoeken zijn mogelijk van woensdag tot zaterdag en kunnen eenvoudig geboekt worden via www.boon.be. 

Deel deze pagina op
Facebook
Twitter
E-mail
LinkedIn
whatsapp

Ontdek onze recentste nieuwsbrieven.
Op de hoogte blijven? Schrijf je in en ontvang ze voortaan in je mailbox!

Volg ons op:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube