Q-label erkend toeristisch infopunt Hostellerie Kemmelberg (Heuvelland) lanceerde een eigen toeristische website top.vlaanderen met veel info over wat er in de ruime regio zoal te beleven valt. Fijn voor de gasten en ook wel slim bekeken want op die manier komt het logies ook in beeld van bezoekers die nog aan het plannen zijn. De persoonlijke selectie van tips en adresjes geeft het initiatief extra kleur.
De uitbaters aan het woord:
Als erkend Toeristisch Infopunt hebben wij van Hostellerie Kemmelberg **** het initiatief genomen om www.top.vlaanderen op te starten. Met deze site proberen we een antwoord te geven op de vele vragen van onze gasten, zoals: waar gaan jullie naar toe, wat raden jullie aan, wat is er “speciaal” of “uniek”, wat kan ik deze namiddag doen ? Bekijk het als een soort van digitale conciërge voor onze streek (voor onze gasten loopt die concreet vanaf Boulogne-sur-mer tot Sluis). Zonder deze website moeten wij immers veel tijd steken in het beantwoorden van alsmaar dezelfde vragen, vergeet je voor de zoveelste keer mensen naar bepaalde interessante sites door te verwijzen, moet je weer al eens de URL’s doorgeven van dit of dat, weeral eens op de kaart tonen waar alles is, enzovoort.
Ons initiatief past ook in het kader van ons Q-Label waarbij we ons steeds de vraag stellen hoe we onze dienstverlening naar onze gasten nog kunnen verbeteren. Het voordeel dat wij hebben is dat we niet compleet moeten zijn en anderzijds niet verplicht zijn om ons te beperken tot bijvoorbeeld Heuvelland/Ieper of West-Vlaanderen.
Ook kunnen we hier en daar al eens doorverwijzen naar strikt commerciële zaken (als wij die goed vinden en zonder dat wij moeten nadenken of we de een of de ander zouden voortrekken).
Uniek is ook dat er nu al 145 hoge resolutie / high dynamic range foto’s en bijhorende kaart terug te vinden zijn. Geen ellenlange teksten maar to-the-point info en doorverwijzingen naar goede internetbronnen. Met tips.
Bedoeling is niet om de zoveelste opsomming te geven van ALLES. Dat is onbegonnen werk. Maar wel een antwoord te geven op “onze” kijk op de regio. Mensen willen weten hoe wij als bewoners van een streek tegen het een en het ander aankijken. En dan kom je niet altijd tot dezelfde conclusies.