Via de verhaallijn ‘Intellectueel erfgoed’ positioneren we Vlaanderen als bakermat van kennis, wetenschap en onderzoek. We linken dit aan de overkoepelende positionering van ‘Create tomorrow’s heritage’ waar je op de bestemming Vlaanderen oude en recente baanbrekende ontdekkingen kan beleven.
Als onderzoeker, wetenschapper, ondernemer of beleidsmaker wil je legacy creëren. Je wilt dat jouw werk een verschil maakt door een positieve impact op lange termijn te maken. Niet alleen binnen het domein waarin je werkt, maar ook voor de samenleving.
Zo beseffen verenigingen en PCO's dat ze deel uitmaken van het maatschappelijk weefsel. Bovendien geven ze het tijdens hun congres vorm door te focussen op legacy: een positieve impact op de lange termijn voor de gast locatie en haar bewoners.
Vlaanderen zet zich in voor jouw nalatenschap. Onze regio verwelkomt alle afgevaardigden op conferenties die een positieve impact op de samenleving willen hebben. Door jouw nalatenschap te realiseren, help je bij het creëren van het erfgoed van morgen. Vandaar onze slogan: creëer het erfgoed van morgen.
Met deze slogan willen we de positieve kracht van evenementen en congressen versterken zodat Vlaanderen kan bloeien als innovatieve, inspirerende en kwalitatieve bestemming ten behoeve van haar inwoners, ondernemers en bezoekers.
Eén van de troeven van het toerisme in Vlaanderen, is ons erfgoed. En dat wil Toerisme Vlaanderen een nieuwe en waardevolle toekomst bieden. Daarom reiken we manieren aan om die unieke plekken te herwaarderen en toeristisch te ontsluiten op een wijze die past bij de ziel van de plek.
Het Mercator project is zo één van de projecten van Toerisme Vlaanderen waarbij een herbestemming wordt gezocht voor de 2 monumenten: de middeleeuwse Graventoren en de getijdenmolen uit 1517.
Bij deze herbestemming krijgen de monumenten een nieuwe, maatschappelijk relevante bestemming.
Het project sluit mooi aan bij Reizen naar Morgen, de nieuwe filosofie van Toerisme Vlaanderen.