Jouw contactpersoon
Activiteiten en dienstverlening
Omschrijving
Zoek je een training of vorming gidstechnieken op maat van je project en gidsen? Wil je ondersteuning bij het begeleiden en evalueren van je gidsenteam? Vraag je je af hoe je een nieuwe methodiek het best bij je gidsen introduceert? Kan de service en klantgerichtheid verbeterd worden? Of wil je nadenken over je visie en missie als organisatie met een gidsenwerking?
Allemaal relevante vragen als je aan de kwaliteit van je gidsenwerking wilt werken. Door haar jarenlange praktijkervaring als gids, docent, adviseur en coach kan Janien Prummel veel voor je betekenen.
Als één van de ontwikkelaars van de toolkit ‘kwaliteit in gidsenwerking’ kent ze de diverse instrumenten zoals de bezoekerscyclus en de competentiewaaier door en door. Maar kwaliteit in gidsenwerking is tenslotte vooral mensenwerk; voor en door mensen. Ze is altijd op zoek naar de juiste aanpak voor je mensen en binnen je organisatie met een gidsenwerking zodat je de ervaring van de bezoekers die in contact komen met je aanbod kan optimaliseren.
Thema's
- Trainingen gidstechnieken: vraag- en gesprektechnieken, verteltechnieken, visueel gidsen, …
- Coaching van gidsen; onder andere via beeldcoaching
- Ontwikkelen van evaluatie- en reflectie-instrumenten voor gidsen
- Missie en visie ontwikkelen en/of verscherpen
- Kijken door de ogen van de klant met behulp van bezoekerscyclus en personas
- Begeleiden van veranderingstrajecten
Ervaring
Referenties
- Dienst voor Toerisme Veurne
- Red Star Line Museum
- Gidsenkring/Hof Van Busleyden Mechelen
- Hello Bruges
- IJzertoren
- Toerisme Vlaanderen
- Herita
- Van Abbemuseum