Tijdens de online infosessie van 13 oktober 2020 ging Annemie De Tremmerie (Cultuurloket) in op de strategische vragen die je je als organisatie kan stellen om een duurzame en toekomstgerichte werking uit te bouwen:
- Wat doe je als organisatie? Waarom doe je dit? Waarin onderscheid je je van anderen? Wat maakt jou uniek?
- Voor wie doe je dit? Wie zijn je klanten? Hoe bereik je die?
- Met wie werk je daarvoor samen? Wie zijn je partners en wat betekent dit voor jouw medewerkers?
- Hoe ziet het werkveld eruit? Wie zijn je concurrenten? Wat kan je van hen leren?
- Hoe ziet het kosten- en opbrengstenplaatje eruit?
- Wat wil je bereiken met je organisatie? Kan je je rendement verhogen? Wil je investeren om te groeien?
Je kan de presentatie van de infosessie hier nog eens rustig doornemen. We maakten ook een verslag van de terugkoppelingen uit de oefeningen en de vragen die aan bod kwamen tijdens deze online sessie. Tenslotte delen we een blanco businessmodel canvas zodat je hier zelf ook mee aan de slag kan.
Als je verder hulp kan gebruiken, kan je contact opnemen met Cultuurloket, dat ondersteuning biedt bij de juridische, zakelijke en bedrijfseconomische kant van de cultuursector.
Deze infosessie was een samenwerking tussen Toerisme Vlaanderen en Cultuurloket.