Webinar 'Familievriendelijkheid en jongeren'

Jouw contactpersoon

Hoe ontwikkel je een dienstverlening en belevingsaanbod op maat van families en jongeren? En hoe voor je deze uit?

Je ontdekt het in dit webinar van 18 januari 2022. 

Inhoud

Familievriendelijkheid

  • Wat is een familie en wat is een familievriendelijke bestemming? Waarom is familievriendelijkheid essentieel?
  • De sleutels van een familievriendelijke werking: onthaal, dienstverlening, infrastructuur, communicatie en beleving
  • Concrete tips voor elke touch point van de bezoekerscyclus

Jongeren 

  • Focus op jongeren van 15 tot 25 jaar
  • Waarom komen ze (niet) en waarom er (toch) op inzetten?
  • Wat zijn mogelijke drempels?
  • Welke trends kunnen we onderscheiden in de jongerenwereld?
  • Hoe start je een jongerenwerking op?

 

Bekijk het webinar

  • De opname start wegens een technisch probleem bij dia 11 van de presentatie over familievriendelijkheid
  • Het deel over jongeren start op 39'45''.

Download hier de presentaties

Jongeren door de bril van de bezoeker
Familievriendelijkheid door de bril van de bezoeker

Alvast enkele gouden tips

Familievriendelijkheid

  • Durf ook eens te gluren bij de buren (ook uit andere, commerciële sectoren).
  • Houd de aandacht voor families vast in elke touch point van de bezoekerscyclus.
  • Bezoek je eigen huis eens met een ‘familiebril op’, bijvoorbeeld met je (klein)kind of petekind.
  • Zet zoveel mogelijk info online (over prijzen, aanbod, leeftijden, duur bezoek,…).
  • Communiceer je huisregels op een positieve, leuke manier.
  • Blijf trouw aan je huis in je familietour: kinderen en hun begeleider willen graag iets bijleren over je collectie en thema.

Jongeren

  • Betrek jongeren, van bij het begin van een project en liefst structureel.
  • Wees authentiek: jongeren doorprikken ‘fake’ al snel.
  • Voorzie goede wifi.
  • Voer een gerichte communicatie.
  • Ze houden van immersieve ervaringen.
  • Grote maatschappelijke thema’s houden hen bezig.
  • Storytelling is van cruciaal belang.