Jouw contactpersoon
Activiteiten en dienstverlening
Omschrijving
Hoe ga je om met cultural rights? Hoe zorg je dat het concept van deelname verder gaat dan het eenvoudige recht op toegang? Hoe kan je bij het streven naar meer openheid en inclusie alle bezoekers laten genieten van een ervaring die de duur van het bezoek overstijgt?
Artsu biedt in deze context ondersteuning aan organisaties en gidsen. Ze begeleiden de zoektocht naar nieuwe vormen van rondleiding en naar manieren om het publiek te raken en te inspireren. Daarnaast bieden ze opleidingen voor specifieke bezoekersgroepen aan, waaronder een traject om mensen met een verstandelijke beperking op te leiden tot gids voor een gemengd, divers publiek.
Samen met de gidsen ontwikkelen ze strategieën en technieken, zodat ze zich comfortabeler voelen bij relevante en vaak niet-evidente gesprekken bij moeilijke of delicate thema’s. Vaak gebruiken ze hiervoor het object als katalysator. Het creëren van samenhangende verhaallijnen, het ontwikkelen van interpretatieve en faciliterende vaardigheden, het toevoegen van contextuele informatie en het detecteren van veranderingen in de behoeftes en interesses van huidige en nieuwe bezoekersgroepen zijn hierbij essentieel.
Thema's
- Kwaliteitszorg, -management en -controle gekoppeld aan missie-, visie- en strategievorming
- Verandermanagement en begeleiding van veranderingstrajecten + screening van werking, communicatie en aanbod
- Coaching, vorming, ondersteuning en begeleiding van individuele gidsen & teams
- Storytelling – Slow Art – Growth Mindset
- Doelgroepgericht werken met nadruk op inclusie, openheid en diversiteit: mensen met een mentale, geestelijke of psychische beperking